Професійний саморозвиток педагогічних працівників: сучасні тенденції

  • Надія Мельник Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Раїса Шагієва Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: безперервна освіта, індивідуальна траєкторія професійного розвитку, компетентнісна освіта, професійний саморозвиток педагогів, професійні компетентності, професійні стандарти, тенденції.

Анотація

У статті розглянуто сучасні тенденції професійного саморозвитку педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в контексті реалізації нової компетентнісної парадигми освіти. Акцентовано увагу на особливостях реформи Нової української школи та потребі інтегрування світових освітніх технологій в освітній процес, безперервності освіти та ролі науково-методичного супроводу, з якого починається становлення системи безперервного професійного розвитку та саморозвитку педагога і підвищення рівня його готовності до педагогічної діяльності, на важливості цифрової трансформації, реалізації стратегій інклюзивної освіти, на розвитку soft skills та індивідуалізації професійного шляху педагога.

Окреслено зміст, основні напрями ефективного професійного саморозвитку та інструменти, що сприяють підвищенню професійної компетентності педагогів. Доведено потребу забезпечення випереджувального характеру саморозвитку педагога в системі освіти, реалізації визначених напрямів в умовах нових професійних та освітніх стандартів, розвитку професійних компетентностей та вмінь педагогічних працівників, створення відповідних організаційно-педагогічних умов для безперервного професійного саморозвитку педагогів як важливого чинника у вирішенні завдань Нової української школи.

Опубліковано
2025-07-10