Використання онлайн-ресурсів у навчанні математики здобувачів закладів загальної середньої освіти

  • Наталія Крутова Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Ніна Тимчина Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Віталія Тимчина Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: дистанційне і змішане навчання, онлайн-ресурс, онлайн-платформа, цифрове середовище, навчання математики.

Анотація

У статті висвітлено можливості онлайн-ресурсів в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти, зокрема у навчанні здобувачів освіти математики. Основну увагу закцентовано на розвитку  сучасних цифрових технологій та здійснення освітнього процесу у формі дистанційного і змішаного навчання. Проаналізовано дослідження вітчизняних і зарубіжних учених щодо застосування змішаного навчання в інформаційному суспільстві та використання інформаційно-комунікаційних технологій учителями природничо-математичних дисциплін.

 Відповідно до компетентнісного підходу визначено чотири рівні засвоєння математичних дисциплін – репродуктивний, алгоритмічний, евристичний, дослідницький. Схарактеризовано сучасні онлайн-платформи загального призначення (Всеукраїнська школа онлайн, Мій клас, LogicLike, Khan Academy), а також спеціалізовані онлайн-ресурси для використання у процесі навчання здобувачів освіти математики (Новатіка, OnlineMSchool, Formula).

Обґрунтовано особливості використання онлайн-ресурсів, що орієнтовані на розвиток математичного міркування, формування мислення, проведення інтерактивних науково-математичних досліджень і віртуальних експериментів. Доведено, що онлайн-ресурси завдяки наявним інтерактивним інструментам, візуалізації та адаптивним методикам у процесі вивчення математики забезпечують різні види діяльності. Оцінено вплив онлайн-ресурсів на індивідуалізацію навчання здобувачів освіти.

Опубліковано
2025-07-12