Педагогічні умови формування комунікативних здібностей (м’яких навичок) медичних сестер у медичному фаховому коледжі

  • Ірина Борак Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: формування комунікативних навичок майбутніх фахівців, медична сестра, підготовка до професійної діяльності медичних сестер, педагогічні умови, педагогічні умови формування комунікативних здібностей (м’яких навичок) майбутніх медичних сестер.

Анотація

Стаття присвячена ключовому аспекту у підготовці медичних сестер до професійної діяльності в медичних фахових коледжах у кризових умовах сьогодення – формуванню їхніх комунікативних здібностей (м’яких навичок). У матеріалі представлено аналіз праць сучасних вітчизняних та закордонних науковців, які становлять підґрунтя розгорнутого дослідження. Зокрема з’ясовано зміст провідних таких наукових категорій: «умови», «педагогічні умови» та їхню відмінність від поняття «чинники».

Основна увага приділена обґрунтуванню педагогічних умов формування комунікативних здібностей майбутніх медичних сестер в освітньому процесі медичного фахового коледжу на засадах особистісно орієнтованого підходу. Спрогнозовано, що сукупність виокремлених педагогічних умов, які взаємопов’язані та взаємодоповнюють одна одну, сприятимуть оптимізації досліджуваного феномену. Виокремлено чотири ключові педагогічні умови формування комунікативних здібностей (м’яких навичок) майбутніх фахівців: вдосконалення змісту підготовки медичних сестер щодо формування комунікативних здібностей (м’яких навичок), упровадженням сучасних методів навчання; посилення мотивації майбутніх медичних сестер до самоосвіти та самоорганізованої діяльності щодо формування комунікативних здібностей (м’яких навичок); налагодження ефективної суб’єкт-суб’єктної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу за схемою «викладач – студент» на основі особистісно орієнтованого навчання; збагачення інструментарію комунікативних засобів для формування здатності налагодження ефективної комунікації в процесі професійної діяльності.

Особливу увагу приділено інноваційним та традиційним формам і методам активізації процесу формування комунікативних здібностей студентської молоді як вагомої складової їхнього професійного становлення та розвитку особистості.

Опубліковано
2025-07-12